Veelgestelde Vragen

Geüpdatet op 14 Februari 2023

Wie Zijn Wij?

Bedrijfsgegevens

Smart & More is bekend als een computerspecialist en heeft een uitgebreid assortiment laptops, desktops, componenten, randapparatuur en meer.

Er staat maar één iemand centraal bij Smart & More: de klant. Smart & More biedt zowel online als offline kwaliteit, of het nou gaat om de producten of de informatieverlening en service.

Eerlijk advies

Kom je er zelf niet helemaal uit, heb je speciale wensen of een technische vraag? Dan zullen we je altijd zo snel mogelijk proberen te helpen en je ons eerlijk advies geven!

Onze service

Bij Smart & More doen we ons best om je te helpen bij het kiezen van jouw desktop Pc, laptop of Gaming computer!! Heb je al een PC bij ons besteld? Ook dan staan we altijd voor je klaar! Bij een probleem zullen we je eerst zo goed mogelijk op afstand proberen te helpen. Dit doen we zodat je niet meteen je PC naar ons hoeft op te sturen. Als we het probleem niet op afstand kunnen oplossen dan zullen we er altijd voor zorgen dat we je PC zo snel mogelijk repareren en weer bij jou thuis afleveren.

Desktop of Laptop keuzehulp

Maak in ons website gebruik van de filters om de selectie kleiner te maken. Hier kan je je zoekopdracht verfijnen door te kiezen uit verschillende Processors, RAM-geheugen, werkgeheugen, behuizingen, moederborden, harde schijven en videokaarten. Vindt je al die specificaties ingewikkeld en weet je niet goed waar je op moet letten? Neem dan gerust contact met ons op, we zijn bereikbaar 24/7 via WhatsApp of via ons contactformulier of door een e-mail te sturen.

Accessoires

Kun jij wel wat nieuwe game accessoires gebruiken om je prestaties in-game te verbeteren? Smart & More heeft een grote selectie aan game accessoires. Zo helpen wij bij het creëren van jouw beste game ervaring.

Meest Gestelde Vragen (FAQ)

Op welke manieren kan ik betalen?

Bij Smart & More kan je betalen met iDEAL, Bancontact, Overboeking, Creditcard En Paypal.

Hoe lang duurt een overboeking?

Meestal ontvangen we bankoverschrijvingen binnen 1-2 werkdagen. Zodra we de betaling hebben ontvangen wordt uw bestelling verwerkt.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling wordt afgeleverd?

Op de dag dat je bestelling door ons wordt verzonden krijg je een Track & Trace per e-mail. Met deze Track & Trace code kun je de bestelling volgen en zien wanneer de postdienst verwacht je pakket af te leveren.

Zijn jullie prijzen inclusief btw?

Ja, alle prijzen op onze website zijn inclusief 21% btw.

Welke koeriersdiensten gebruik je?

Wij gebruiken PostNL en DPD als onze belangrijkste koeriersdiensten.

Kan ik een PC samenstellen bij Smart & More?

Dit is op dit moment nog niet mogelijk, de functie in nog in de ontwikkelingsfase.
We streven ernaar om deze functie toe te voegen aan onze website.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je niet tevreden met je aankoop? Dan kun je gebruik maken van het herroepinsrecht. Na het bestellen van jouw product heb je een termijn van 14 dagen om zonder opgave van redenen de bestelling te herroepen. Het herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jouw aangewezen derde de bestelling in ontvangst heeft genomen. Mocht je gebruik willen maken van je herroepingsrecht neem dan contact met ons op, we zullen je dan een verzendlabel sturen om je product te verzenden, de kosten van de terugzending worden in de rekening van de klant gebracht. Overige informatie en de voorwaarden van onze 14 dagen bedenktijd kun je terugvinden in onze algemene voorwaarden.

Hoe lang duurt een terugbetaling?

Zodra een terugbetaling is verwerkt zou het bedrag binnen 3-5 werkdagen terug moeten zijn in uw account.

Kan ik individuele componenten kopen?

Ja, je kan bij ons componenten los van de computers kopen.

Betaling mislukt?

Het kan soms gebeuren dat een betaling mislukt. Wanneer dit gebeurd kun je het beste de betaling nogmaals proberen of kiezen voor een andere betaalmethode. Mocht het hierna nog steeds niet lukken dan kan dit meerdere oorzaken hebben, zoals een storing of andere probleem bij je bank. In dit geval raden we je aan om contact op te nemen met jouw bank.

Bij een mislukte betaling kun je natuurlijk ook altijd contact met ons op nemen, we helpen je graag!

Waarom is de betaling mislukt?

Meestal mislukken betalingen vanwege een onjuist factuuradres, onvoldoende saldo of door dat de bank de betaling heeft geweigerd. Neem contact op met uw bank.

Wat is de status van mijn bestelling?

Na een geslaagde betaling ontvang je een mail ter bevestiging van je bestelling.

Als je bestelling verzonden is krijg je een andere e-mail van ons dat je bestelling verzonden is, de track & trace code zit er ook in.

We streven er altijd naar om een bestelling zo snel mogelijk te verzenden. Je kunt natuurlijk altijd de status van je bestelling opvragen door contact met ons op te nemen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Wij streven er naar om je bestelling altijd zo snel mogelijk af te ronden. De levertijd van onze Desktops, Laptops, Gaming PC’s, Gaming Laptops, Componenten, Randapparatuur en Printers bedraagt 1 werkdag.

Naar welke landen wordt er geleverd?

Standaard verzenden wij gratis naar Nederland en België.
Op aanvraag is het ook mogelijk om naar andere landen binnen de Europese Unie te verzenden.

Mijn bestelling is tijdens transport beschadigt, wat moet ik doen?

Mocht je bestelling schade hebben opgelopen tijdens transport, maak dan direct foto’s van de binnen- en buitenkant van de verpakking en het verzendlabel. Maak ook foto’s van alle zichtbare schade aan het product.

Neem vervolgens zo snel mogelijk contact met ons op.

Hoe lang duurt mijn reparatie?

Dit is afhankelijk van het probleem. In de meeste gevallen kunnen wij het probleem binnen korte tijd oplossen op afstand.

In het geval dat de pc bij ons terug komt worden de meeste problemen binnen enkele dagen opgelost en daarna gelijk geretourneerd op de post. Bij zeer gecompliceerde problemen kan het langer duren (ongeveer 2 tot 3 weken).

Als het defect wordt geconstateerd in een product dat niet langer in ons assortiment zit is de reparatietijd afhankelijk van de fabrikant (dit kan een aantal weken tot 3 maanden duren).

In dit geval zullen wij ook altijd kijken of er andere mogelijkheden zijn.

Behoud ik mijn garantie als ik onderdelen toevoeg en/of vervang?

Ja, we gaan ervan uit dat je zelf goed weet wat je aan het doen bent als je de pc open maakt voor een aanpassing. We raden wel aan om eerst contact met ons op te nemen om te controleren of de aanpassing mogelijk is.

Wij bieden geen ondersteuning voor je eigen onderdelen, noch gedurende installatie, noch tijdens het gebruik, en bij eventuele retourzendingen onder de garantie in verband met schade die is veroorzaakt door uw eigen onderdelen, worden de arbeidskosten en kosten van retourzending bij u in rekening gebracht. Als u om wat voor reden dan ook een computer aan ons moet retourneren, raden wij u ten eerste aan deze onderdelen eerst te verwijderen, aangezien wij voor deze onderdelen niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden.

Mijn pc heeft problemen na de garantieperiode, wat kan ik doen?

Zelfs als de garantieperiode voorbij is willen we je graag helpen. Neem contact met ons op en we kijken wat we voor je kunnen doen. Veel onderdelen hebben direct bij de fabrikant een langere garantie die in sommige gevallen nog inzetbaar is.

Mag ik roken bij mijn pc?

In onze algemene voorwaarden Artikel 10 lid 5: “De garantie van een aangeschaft product komt te vervallen als deze is bedekt of gevuld met tabak residu, vocht of andere restchemicaliën die worden veroorzaakt door blootstelling aan roken en/of tabak consumptie”

Tabakrook is erg schadelijk voor een computer. Het residu van tabak heeft veel restchemicaliën en is vochtig. Dit maakt de computer niet alleen warmer maar kan ernstige schade veroorzaken.

Wij zullen een PC waar tabak residu is aangetroffen altijd eerst controleren op schade of eventuele problemen. Als we bepalen dat de PC alsnog onder garantie valt zullen we eerst de residu moeten schoonmaken hiervoor kunnen we schoonmaakkosten in rekening brengen. Deze kosten zijn afhankelijk van de hoeveelheid residu die wij aantreffen en bedragen tussen de €75 – €150.

Ik heb feedback voor jullie, waar kan ik dit het beste melden?

Bij Smart & More willen we ons altijd verder ontwikkelen en verbeteren waar mogelijk. Neem dus gerust contact met ons op als je denkt dat je ons ergens bij kunt helpen!

Ik heb een klacht, waar kan ik die het beste melden?

Het kan gebeuren dat je niet tevreden bent met een product van ons of met onze service. We willen je graag vragen om dit eerst bij ons te melden door contact met ons op te nemen. Als dit niet de gewenste oplossing biedt dan is het ook mogelijk om dit te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie.

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan voor consumenten, die je kunt vinden op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Wij nemen vrijwillig deel aan een geschillenbeslechtingsprocedure.